long time no see

Ja, nu är det sannerligen dags att blogga igen. Fast det inte direkt hänt något värt att blogga om.

Jag visste att det skulle hända. Det gör det ju varje år, förr eller senare. Och i torsdags klotade jag för första gången i vinter. En ovanligt klumpig vurpa var det dessutom. Och det här är nog första året jag rest mig upp och seriöst funderat på om jag brutit höften eller lårbenet. Man börjar väl bli gammal. *Suck*

Den här helgen har jag varit gräsänka. Lule är i Luleå och spelar pingis och det är ju skönt. Missförstå mig rätt. Jag saknar honom jättemycket, och allt blir så tyst och konstigt, och det är så tråkigt att laga mat till bara sig själv. Men samtidigt är det skönt att ha lite tid och utrymme bara för sig själv. Den här helgen har jag tex.

¤Kollat in lite nya serier som jag tänker börja följa (för jag kollar ju verkligen inte tillräckligt mycket på tv, men det är svårt att följa något när man jobbar kväll varanan vecka).

¤Provat lite nya drinkar, alkisvarning på att blanda en massa drinkar till sig själv? Eh, ja. Men vad gör man inte för att lära sig?

¤Frossat! Käkat Ben & Jerry´s glass direkt ur förpackningen i soffan medans jag kollat på Bonanza. Så amerikanskt!

¤Lyssnat på musik som Lule tycker är kass och dansat bugg med Casper i vardagsrummet.

¤Sovit! Massor massor!
Dessutom har jag hunnit med en annan grej som jag låter bli att skriva här, för det får bli en överraskning när Lule kommer hem! Men den som kollar på fb kanske kan gissa. Hehe. När katten är borta dansar råttorna på bordet, eller vise versa.

Nej, nu får det vara bra. Nu ska jag gå och lägga mig. Eller om jag duschar först. Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback