Optimism

Har vart sugen på att blogga ett tag nu, och igår fick jag en välbehövlig spark i ändan. So what´s new? Egentligen ingenting... ännu.

Var på Edsbro Revyn i lördags. Tessans mor, Ann, var en ängel och fixade en biljett till mig, jag min lilla slarvmaja, som totalt glömt bort att det var sista helgen för Edsbro Revyn. Och hur skulle jag kunna missa Magnhild? Revyn har funnits i 21 år. Vilket betyder att jag levde utan den i 18 år! Mycket att ta igen... Underbart underbart.

Jag har fått göra det jag är bäst på, dvs jobba med kyrkan och lägga mig i, på samma gång! Eftersom jag fått vara med och hjälpa Madde och John med Julias dop. Roligt roligt.

Jag har fått ganska många jobb nu på avd. 3, och jag trivs ganska bra där en så länge. Personalen är trevlig, det är inte allt för många senildementa och 100 kilo tunga patienter, och deras chef. Ja, hon är så.. annorlunda. Det är nästan som om, ja, som om.. hon hade en själ, empati, förståelse och medmännsklighet. Är det verkligen möjligt? Hon är ju ändå chef. Nåja. Jag kanske inbillar mig.

Och på lördag börjar ett helt nytt, spännande kapitel i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Madde 19 - Mamma till Julia

Heej :) klart jag vet att ni kommer ;) Hur skulle det annars se ut om inte självaste gudfar inte kom?! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback